Monday 24 October 2011

DARIHAL DIRI SAYA

            Saya bernama Tan Cong Fai.Saya berumur 12 tahun.Saya belajar di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan dalam darjah 6.Tiap-tiap pagi saya pergi ke sekolah dengan menunggang basikal.
            Di sekolah,saya telah dilantik menjadi pengawas.Saya juga adalah setiausaha Persatuan Bahasa Malaysia di sekolah saya.Saya amat berminat dalam permainan bola keranjang.Saya telah dipilih sebagai pemain pasukan sekolah.
           Mata pelajaran yang paling saya gemari ialah Bahasa Malaysia.Pada masa lapang,saya suka membaca buku cerita dan majalah-majalah pelajar.Kadang-kadang saya menolong ibu mengemaskan rumah apabila ibu sibuk dengan kerja-kerja yang lain.
          Saya bercita-cita untuk menjadi seorang guru apabila saya dewasa kelak.Oleh itu,saya terpaksa belajar dengan bersungguh-sungguh supaya boleh lulus dalam peperiksaan.

No comments:

Post a Comment